Hemma!

2011-07-27 Ons

Är hemma nu efter att ha varit och campat i Rättvik, på Siljans badets camping, om det var nån som var intresserad? ;) nej men vi hyrde en stuga för 6 - 8 pers eftersom det inte fanns så mycket annat att välja på :P Jack följde med han å :)

Nej men jag har inte kunnat skriva eftersom internet var lite segt, och sen så var vi ju på semester och då ska man väl inte sitta vid datan heller! 

Men vi åkte dit i Måndags, och då packade vi ju såklart upp.  Stugan var jätte fin! men jag tog inga bilder på den... Men jag fick värsta skrubben till rum D; Det var ju två rum dom det var dubbelsäng i och ett  "rum" som det var en liten jävla smal våning säng i och där fick ju såklart jag vara eftersom mamma och pappa sover ju i ett rum såklart och Jack och Louise i det andra :) Men i alla fall så var det väldigt, väldigt litet.... Det var typ en smal dörr först och sen bredvid dörren direkt till höger så var våningssängen. Och framför dörren var det lite utrymme. Men jag sov fantastiskt bra där i alla fall :o otroligt nog xD

Några bekanta till oss bodde i husvang där också! så vi pratade lite med dom och sen var det dags att börja gå till travet. Det var aptråkigt på travet då tyckte jag. eftersom det regnade så mycket kunde man ju typ inte gå ifrån läktaren som vi satt på heller.. Men jag och mamma gick tidigare vi i alla fall :) Vi gick med Pepzi tillbaka till stugan. sen spelade jag och mamma UNO och popade popcorn! (y) det var trevligt ;) Sen när dom andra kom tillbaka så spelade alla UNO! det var askul! :DPå kvällssidan så gick jag Louise och Jack ner på ICA och köpte lite dricka, godis och limpa ;) Eller det var jag som betala! eftersom jag vill använda mitt bank-konto for the first time! Haha jag använde det för första gången på Ica violen i Rättvik ;) Det ni! xD Sen forsatte vi spela UNO ett tag, men sen skulle mamma pappa och jack spela poker, men det ville inte Louise och jag så vi gick med Pepzi på bron som är ca 1 km lång?? vet inte, men det är så långgrunt i siljan så båtarna kommer inte så långt in.. men det är kul och gå på den!

På tisdagen så var det "mörksuggedagen" i rättvik i alla fall xD Fråga inte... men det var typ som på marknaden att det var lite barnkarusseller och T-shirt stånd och så.. Jag och Louise köpte brända mandlar och remmar! mmmmm xD Fast sen såg vi att det fanns sånna här varma mandlar som dom höll på att tilllaga.... -.- Men vi bad pappa köpa det eftersom mamma och pappa skulle gå och titta sen :) Sen blev det ganska fint väder så vi badade ;) Fast jag louise och pappa badade på förmiddagen också, och det var fan ISKALLT då! Men sen var det fett skönt faktiskt! vi var i ett bra tag, och kastade boll ;) vi grillade på engångsgrillen också! eller ja.. det  var engångsgrillARNA eftersom vi hade två ;) Det var asgott i alla fall ;) Sen satt jag louise och Jack ute på altanen och spelade uno och grillade marsmallows över värmeljus och åt cheese balls! ;D fett kul! Sen gick vi på bron igen, fast den här gången var jack med :) Jag och Louise blev jätte kissnödiga när vi var påväg tillbaka så det gick ganska fort tillbaka xD 

Idag så packade vi ihop, och städade ur stugan! så vi var färdiga en halvtimme tidigare! man ska ju vara ute vid 11 men vi var färdiga halv 11! det tycker jag var ganska bra gjort ;) På vägen hem så stannade vi först och köpte glass, och sen stannade vi och badade! fett skönt! När vi kom till Bollnäs så var det ganska mycket moln........ Men vi lämnade av lite grejjer hemma och sen åt vi på hamregrillen och efter det var vi och handlade och skjutsade hem Jack :) Jag pappa och louise badade i poolen när vi kom hem :) det var fett kallt! fast ändå skönt n är man fick svalka av sig :) Så ni kan ju tänka er att jag är trött nu? det är jag i alla fall, och i morgon tror jag att jag bara ska vara hemma och hoppas att det blir fint väder så att man kan sola! och bli brun! nej men vi får se vad som händer i morgon, alla här hemma blir väl så slö så vi orkar väl inte röra oss? Nej men det var kul att umgås liksom med familjen och bara åka bort! men jag hade faktiskt kunnat tänka mig vara där lite längre å, men man får ju inte vara borta för länge xD

Jag tog inte så många bilder, men några stycken i alla fall...


Angry birds i bilen ffs!


Uno!


Jag och Louise skulle gå och kolla på några hästar som badade ( med ägare såklart) för mamma hade sett dom, men såklart så hade dom gått när vi kom dit :(


Jag knäppte lite andra bilder i alla fall


:)


;)


Vit


gul! haha blev faktiskt ganska fin, om man får säga så själv? :)


Fint!


Det där är också fint! man kankse inte ser det nu, men på höger sidan i vattnet ser man lite träd på en ö typ, och på vänster sida om den är bron. precis vid kanten mellan berget och vattnet. Det är i alla fall jättefint där tycker jag :)


väg :)


Gullig liten bäck ;)


solen!


Försökte knäppa kort på bron och här är resultatet......... Skulle prova inställningen kvällsporträtt, men den knäppte aldrig så det blev såhär xD Men där är bron i alla fall! ville inte prova så mycket mer eftersom det kom folk, men aja ;)

Skriv gärna vad ni tycker och tänker! jag brukar då svaraxD om jag kan ;) 
 
Förresten så klaga inte om jag har skrivit eller stavat fel, för jag orkar inte gå igenom (a)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0